Vox nostra resonat

127 artículos en esta sección

A “cítara” na Galiza. Virtuosismo e música de câmara

Bandolim no Museu Fernando Blanco de Cee © 2024 by Isabel Rei Samartim
"Había que sopesar el papel de la guitarra, papel claro está pautado, en la lírica gallega decimonónica: acaso semejante al de la cítara en manos de los trovadores y segreles de los cancioneros galaico-portugueses." (Borobó: 1999)

Guitarristas da Galiza na emigração (3)

José María Varela Silvari © Dominio público / Wikipedia
O Centro Galego de Montevideu tinha começado já no mês de janeiro de 1880 por todo o alto organizando a sua primeira tuna, a Estudantina Galaica com 45 intérpretes com vestimenta de tunos.

Guitarristas da Galiza na emigração (2)

Música prohibida de Juan Alais © 2024 by Isabel Rei Samartim
O elemento mais importante em torno do que girava a vida musical guitarrística em Buenos Aires entre 1870 e 1900 é a loja-armazém, escola, editora, oficina de construção e salão de música do baixo-minhoto Francisco Nuñez Rodríguez, a Casa Nuñez, mais tarde conhecida como Antiga Casa Nuñez.

Guitarristas da Galiza na emigração (1)

Escudo do Centro Galego da Havana, 1879 © Dominio público / Wikipedia
O presente artigo oferece um repasso pelas notícias que recolhemos de guitarristas que tocaram nalgumas Casas da Galiza e outras associações de gentes galegas em Cuba, Argentina, Brasil e Uruguai, sedes dos primeiros Centros Galegos.

Andrés Gaos como artista guadiana

Andrés Gaos ca 1958 © Dominio público
Estas prácticas supersticiosas son culturalmente tóxicas y socialmente perniciosas, como todos los sistemas de creencias basados en la esperanza de que héroes y santos -compositores- nos rediman

Tocaores de flamenco na Galiza no final do séc. XIX

Tapiz no paço de Monte Sacro, em Cambados, 20 de junho de 2021 © 2024 by Isabel Rei Samartim
Na Galicia da Belle Époque na Galiza tivemos a visita de numerosos intérpretes de flamenco que incluíam o nosso país nas suas tournées.Aqui tínhamos locais quase especializados em flamenco, onde as suas atuações eram programadas com frequência e bem acolhidas e apreciadas pela população local.

Historias de héroes y santos

Viaño, Balboa y Macías © 2024 by Consello da Cultura Galega
El pasado 13 de marzo se celebró en el Consello da Cultura Galega la jornada 'Creación musical gallega a finales del siglo XX a través de las figuras de Balboa, Macías y Viaño'.Una ocasión perdida para reflexionar sobre la vida musical gallega en la época de su transformación radical.

Huerta, Fola e del Vando na Galiza

Fernando de Torres Adalid (Lluís Ferrant Llausàs, 1852) © 2015 by Carolina Queipo
Huerta era conhecido na Galiza desde a primeira metade do século XIX, prova disso são as várias obras dele no Álbum de Fernando Torres Adalid.

Música da Catalunha e Valência na Galiza (2)

Baltasar Saldoni © Dominio Público / Wikipedia
Continua a relação comentada de obras e autores catalães e valencianos nos fundos galegos.Esta relação iniciou-se no artigo anterior.

Música da Catalunha e Valência na Galiza (1)

Ferran Sors. Litografía de Godofredo Engelmann.  © Dominio Público / Wikipedia
Dentre os fundos galegos analisados achamos 19 autores e 57 obras para ou com guitarra compostas por guitarritas catalães e valencianos.
Publicidad