If Turandot is still viewed as a problematic work, its reputation may be due less to its setting or its unfinished state than to the implausibility of its conclusion: the cruel pride of Turandot and the selfish obsession of Calaf exist in such violent opposition to one another that any ending which suggests the possibility of redemption through love will necessarily ring false
The Meistersinger's staging of Jossi Wieler, Anna Viebrock and Sergio Morabito had numerous great ideas and a few terrible ones;it conjured a convincing world and populated it with well-realised characters, then allowed entire scenes to fall flat.
While Ersan Mondtag’s visually provocative staging often seemed too eager to steal the spotlight, it was the majesty of Langgaard’s unique score that made for a memorable, often captivating evening
Treinta y siete discos de Bach a Orff, pasando por Haydn, Mozart, Beethoven, Weber, Wagner y Bruckner.De bonus, un disco más con la vida de Eugen Jochum narrada entre fragmentos de sus obras favoritas.
Como en tantos otros títulos, estas reposiciones solo se justifican por la posibilidad de contar con intérpretes capaz de hacer justicia a los protagonistas.Y Davinia Rodríguez lo hace de un modo sobresaliente.
La figura de Giovanni Simone Mayr se está restaurando poco a poco.Más allá de su papel reconocido como maestro de Gaetano Donizetti, se afianza su valor como compositor por derecho propio pues la música de Mayr muestra una excelente factura, con pleno dominio de las formas, un uso variado de la instrumentación y un conocimiento evidente de las voces.
Straszny dwór fue el mayor éxito de Moniusko.Una ópera nacionalista que, a través de una casa encantada por un hechizo de amor, representa un cuadro idílico del pasado polaco, cuando el país era independiente, en el que los personajes tienen ardientes sentimientos patrióticos y están dispuestos a defender la nación frente a los enemigos a cualquier precio, una visión en la que el honor familiar también desempeña su papel.
Plácido Domingo has performed the title role in Berlin twice before – in revivals of the Peter Mussbach production – yet in his earliest appearances he still seemed to be exploring the character.Yet the performance gathered in intensity as it went, culminating in a final scene in which nuanced phrasing, emotive power and stage charisma locked suddenly into perfect alignment.